۱۰ درس طراحی داخلی که از طبیعت می آموزیم
۱۳۹۴-۰۳-۰۱
ایده های ناب و خلاق برای دکوراسیون داخلی
۱۳۹۴-۰۳-۰۱
نمایش همه

۱۰ درس طراحی داخلی که همه باید بدانند

همه ی ما ذهن قوی برای طراحی و خلاقیت و ایجاد جزئیات نداریم.در برخی موارد میتونیم طراحی داخلی را با فرمول ها ایجاد کنیم.چگونه؟؟؟ خوب برخی اصول اولیه وپایه ی طراحی هست که باید آنها رو فرا بگیریم.با ادامه ی این ۱۰ مرحله شما میتونید شروع به طراحی یک فضای داخلی صلح آمیزو کاربردی بکنید.

dining

۱) طرح کاربردی
طراحی داخلی باید با یک طرح عملیاتی یک اتاق آغاز شود.برای شروع ما توصیه میکنیم برای الگو پذیری به صورت آنلاین طرح های متفاوت داخلی رو مشاهده کنید.شما میتونید با این روش با ابزارهای چیدمان مثل اندازه گیری های ورودی اتاق,اندازه گیری های مبلمان… و چیدمان لوازم کنار هم آشنا بشید. کارکرد هر خونه به روش و شیوه ی زندگی افراد آن بستگی دارد. نیازهای زندگی صاحبان آن رو در نظر بگیرید و با یک نرم افزار طراحی طرح ایده آل خود را بازسازی کنید.

open-floor-plan

۲) ریخت و پاش روی مبلمان
اکثر طراحان به شما خواهند گفت اگر دوست دارین ریخت و پاشی در گوشه ای از طراحی داشته باشید ,مبلمان را انتخاب کنید.انتخاب صندلی و مبلمان مناسب یک انتخاب همگانی است. چه رنگی را انتخاب کنید؟؟؟چه پارچه ای؟؟ په اندازه؟؟یک مبلمان با کیفیت خوب چیست؟؟ این مقاله به شما کمک میکنه تا پاسخ سوال ها رو بگیرید.
بازدیدهای متعدد از نمایشگاه های طراحی داخلی و مبلمان به شما در جستوجوی گزینه ها,نیازها و سلیقه ها و انتخاب مناسب ترین راه کمک میکند. توصیه میشه گزینه هایتان را محدود کنید تا بتونید انتخاب بهتری داشته باشید.

modern-home1

۳)اشیا تزئینی
به نظر خرید لوازمی که ازش استفاده ای نمیشه احمقانست.چرا اینگونه وسایل رو خریداری میکنیم؟؟ به این دلیل که هر کدوم از اونها میتونه معرف یک سبک خاص باشند و فرهنگ و شیوه ی زندگی را نمایش بدهند. بسیاری از طراحان داخلی میگویند اگر شما واقعا عاشق چیزی هستید حتما اونو خریداری کنید و بهترین مکان رو براش پیدا کنید.

coffee-table

۴)اضافه کردن گیاهان
در انتخاب گیاهان دقت کنید. استفاده از گیاهان و عناصر طبیعت در طراحی داخلی میتونه شگفت انگیز باشه . هافینگتون در پستی houseplant را برای روشن تر شدن خانه و گاک کنندهگی هوا پیشنهاد میکند. میتونید گیاهان آپاتمانی مناسب رو در طراحی های خود مورد استفاده قرار بدید.

casual-dining

۵)اضافه کردن لایه ها
لا به لا گذاشتن وسایل در یک اتاق برای گرما و راحتی بیشتر.به اتاق در تصویر زیر نگاه کنید. فرش در این قسمت نسبت به فضاهای اصلی دیگر لایه بندی بیشتری شده. بالش ها در لایه های روی تخت و روی صندلی ها نشسته,پرده لایه پنجره و یک لایه پتو به کنار یک صندلی.
همه ی اینها به عنوان یک قشر گرم ونرم در داخل اتاق هستند که تزئین خوبی برای رسیدن به زیبایی است. به بافت وسایل در کنار هم نیز دقت کنید. بالش مخمل,پرده ابریشم,پتو موهر و فرش مخمل خواب دار مناسبند.

blue-bedroom

۶) ترکیب سیاه
این ترفند کمتر شناخته شده. هر طراحی داخلی باید پاشیده ای از سفید و سیاه داشته باشد. چرا؟؟؟
سیاه میافزایید: حس عمق,شخصیت و تمرکز به یک اتاق میبخش که هیچ رنگ دیگری همچین خاصیتی ندارد. حتی میتونه به عنوان ساده ترین راه مثل ترکیب تصاویر در قاب چوبی سیاه و سفید یا چاپ گرافیکی سیاه و سفید در پرده ی خود ,یا راه راه سیاه و سفید روی بالش و … مورد استفاده قرار بگیرد.

black-room

۷) عکس های شرح دار
همانطور که بالا ذکر شد اشیا تزئینی میتونه یک فضارو مطلوب و برجسته کند. نه تنها شما باید به اشیا تزئینی اهمیت بدین همچنین باید محلی را برای عکس های شرح دار انتخاب کنید. تزئین یک خانه میتونه شکل گیری یک گروه از اشیا و مبلمان باشند. نقطه ی مکس تو اتاق ایجاد کنید, یک گروه از عکس ها روی دیوار یا یک گرووه صندلی کنار پنجره… باعث میشوند در این مناطق توقف,استراحت و مکس (حتی کوتاهی) داشته باشید. اگر شما به این ایده فکر میکنید پس شروع به گروه بندی کنید و محدوده را به سه عناصر مشترک بافت,تم و رنگ تقسیم کنید.

modern-room1

۸) وسایل متعلق به شما
جایی که شما ازش لذت میبرید ویترین شخصی شماست.اگر شما عاشق رنگ ها هستید پس راهی برای ترکیب رنگ ها از طریق بالش .. پیدا کنید. اگر شما در جهان سفر کردید پس نمایشی از تصاویر که گرفتید داشته باشید. این فضاها برای شماست و باعث خوشحالیو حس خوب برای شما میشه پس شاهکارهای شخصیتونو قرار بدید

graphic-wallpaper

۹) خطوط کلاسیک
خطوط میتوانند تغییر دهنده ی فضا باشند. ضخیم و نازک بودن و زاوی ای بودن بسیار پر اهمیت و تاثیر گذار هستند. به اتاق ناهار خوری زیر نگاه کنید .مبلمان ها میتونند تاثیر در ایجاد این خطوط داشته باشند.صندلی های ناهارخوری سیاه و سفید کلاسیک با پارچه ی پلنگی تغییر و تمایز زیادی در طرح ایجاد کرده.

dining-room1

۱۰)نگاهی به تصویر و سپس ویرایش
این ممکن است یکی از گام های مهم باشد ,یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد. با گرفتن عکس میتونید چشم انداز جدیدی از فضای اتاق داشته باشید. جایگذاری وسایل را تجسم کنید و بهترین طراحی را داشته باشید.

casual-den

سیستم نظردهی برای این مطلب توسط مدیریت بسته شده است.