۳۰ نمونه خانه با بهترین و مدرن ترین معماری ها
۱۳۹۴-۰۳-۰۱
خانه های کوچک با رویاهای بزرگ
۱۳۹۴-۰۳-۰۱
نمایش همه

سبک معماری یک خانه

زمانی که قصد دارید سبکی برای طراحی دکوراسیون خانه انتخاب کنید، حتما به سبک معماری آن توجه داشته باشید.به قرنیز‌ها، شومینه، در، پنجره و دیگر ویژگی‌های معماری مدرن موجود توجه کنید. تصمیم بگیرید که چگونه می‌توان گزینه‌ای را انتخاب کرد که هم مورد علاقه شما و هم مناسب و همساز با ویژگی‌های معماری فضا باشد.

سبک معماری در یک مکان می‌تواند برجسته یا به روز شود. این به تمایل، خواسته شما و اینکه می‌خواهید چه جلوه‌هایی را در فضا به وجود آورید بستگی دارد. پیش از انتخاب سبک دکوراسیون خانه ، به ویژگی‌های معماری و عنصرهای موجود در آن دقت کنید. ببینید آیا نیازی به تغییر، بازسازی و نوسازی آن هست یا نه. برای نمونه ممکن است شومینه‌ای در فضا بی استفاده باشد و هیچ کمکی به زیبایی فضا نکند، پس بهتر است شومینه از معماری فضا حذف و از فضای آن برای نصب یک کتابخانه یا قراردادن یک کاناپه استفاده شود. در آغاز، در صورت نیاز، تغییرهای لازم را در معماری فضا انجام دهید و سپس بر پایه سبک معماری آن فضا برای سبک دکوراسیون خانه تصمیم بگیرید.

معماری برخی از خانه‌ها به اندازه‌ای مدرن است که دکوراسیون خانه با سبک سنتی نمی‌تواند در آن زیبا و خوشایند جلوه کند. در چنین معماری‌هایی بیشتر از خط‌ های صاف و آشکار استفاده شده است.
در پس برخی از فضاهای دیگر نیز با وجود ظاهر معماری تاریخی و کلاسیک، جلوه‌های عالی و بی نظیری از دکوراسیون مدرن نهفته است. به طور کلی معماری در فضا می‌تواند اطلاعات بسیاری درباره رنگ، الگوی مناسب برای دکوراسیون، شکل و فرم وسایل مناسب برای دکوراسیون آن فضا در اختیار شما قرار دهد.

White-living-room-Black-sofa-modern-chairs

حالت و احساس حاکم بر فضا
زمانی که افراد در مورد جلوه‌ها و تاثیرهایی که می‌خواهند در محیط خانه به وجود آورند فکر می‌کنند، چیزی که بیشتر به آن توجه دارند حال و هوا و احساسی است که در فضای دکوراسیون خانه حکم فرما خواهدشد. حال و هوای یک فضا به این معناست که آیا بهتر است اتاق حس آرامش‌بخش و رسمی داشته باشد، یا هیجان انگیز و پویا؛ خنک و دلباز باشد یا گرم و صمیمی. در حقیقت سبک طراحی دکوراسیون خانه تعیین می‌کند چه عنصرهایی چگونه در کنار هم قرار گیرند، در حالی که حال و هوای دکوراسیون خانه تعیین می‌کند زمانی که در آن دکوراسیون هستید چه احساسی داشته باشید. این دو مفهوم رابطه بسیار نزدیک و تنگاتنگی با هم دارند زیرا سبکی که برای دکوراسیون یک فضا انتخاب و استفاده می‌کنید، به اندازه بسیار بر حال و هوای حاکم بر آن دکوراسیون و احساس شما بستگی دارد.
برای چیدمان فضایی که کاربردهای گوناگونی دارد (مانند اتاق نشیمنی که با مکان بازی کودکان یا مکان کار ادغام شده است) چیدمانی را باید در نظر گرفت تا کسانی که در بخش‌های مختلف فضا هستند و فعالیت‌های گوناگونی را انجام می‌دهند احساس متناسب و لازم را در آن بخش داشته باشند. رنگ و نورپردازی تاثیر بسیار مهم و کلیدی در تعیین احساس و حال و هوای موجود در دکوراسیون خانه دارد. برای نمونه نورپردازی ملایم و ساده می‌تواند فضایی آرام و تسکین‌دهنده بسازد، در حالی که یک نورپردازی قوی و پرنور احساسی پویا و هیجان‌انگیز را در فضا القا می‌کند. رنگ‌ها نیز به همین گونه هستند. استفاده از رنگ‌های ملایم و آرام می‌تواند احساس آرامش

سبک معماری یک خانه
و سکون را در فضا القا کند در حالی که وجود رنگ‌های تند و پررنگ از قبیل سبز و قرمز تند نتیجه‌ای دیگر دارد.
بافت نیز در دکوراسیون خانه اهمیت بسیار دارد، به پارچه توجه کنید، برای نمونه اتاقی که در دکوراسیون آن تنها پارچه‌های ساده و سبک مانند پنبه‌ای و حریرهای ساده به چشم می‌خورد، از لحاظ شخصیتی و احساسی شرایطی متفاوت با اتاقی دارد که در دکوراسیون آن پارچه‌های سنگین و پر زرق و برقی چون انواع مخمل‌ها هست. این موضوع درباره بافت مواد استفاده شده برای سطح‌های دیگر نیز صدق می‌کند. کف‌پوش چوبی احساسی متفاوت را نسبت به یک قالیچه پشمی در دکوراسیون یک فضا به وجود می‌آورد.
هنگام انتخاب سبک برای دکوراسیون خانه، دکوراسیونی را به یاد آورید که از بودن در آن لذت برده‌اید . این طراحی دکوراسیون ممکن است مربوط به خانه‌ای باشد که دوران کودکی خود را در آن گذرانده‌اید، خانه یکی از دوستان خود یا خانه‌ای که در یکی از سفرها آن را دیده‌اید. به این فکر کنید که آن دکوراسیون چرا در ذهن شما مانده و برایتان خوشایند شده است. آیا رنگ‌های موجود در آن را دوست داشتید یا کف پوش و مبلمان موجود در آن را؟ یا مجموعه‌ای از ویژگی‌های موجود در آن شما را مجذوب خود کرده است؟ سپس به این بیاندیشید که چگونه می‌توانید آن ویژگی‌ها را به گونه‌ای مورد استفاده قرار دهید که مناسب فضای خانه شما باشد. به منابع دیگر نیز رجوع کنید. تصویرها و عکس‌های گوناگون موجود در کتاب‌ها و مجله‌های دکوراسیون را بررسی کنید و موارد دلخواه خود را از آنها استخراج کنید. سپس با یک جمع بندی برای سبک دلخواه و مناسب خود تصمیم بگیرید و اقدام کنید.

سیستم نظردهی برای این مطلب توسط مدیریت بسته شده است.