۱۰ درس طراحی داخلی که از طبیعت می آموزیم

ایده هایی نو برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه
۱۳۹۴-۰۳-۰۱
۱۰ درس طراحی داخلی که همه باید بدانند
۱۳۹۴-۰۳-۰۱
نمایش همه

۱۰ درس طراحی داخلی که از طبیعت می آموزیم

یک لحظه سرتونو بالا بگیرید به زیبایی های طبیعی اطرافتون نگاه کنید.چه میبینید؟؟شاخه های درختان؟ خش خش برگ ها زیر پا؟ خورشید بالای سرتون؟؟ به نظر شما کدام تاثیر گزار تر است,خورشید در حال غروب یا برف به اوج رسیده ی کوه؟
اگر شما یک لحظه به جهان طبیعی نگاه کنید متوجه میشوید که مالامال از درس های طراحی است که میتواند در خانه ی شخصی شما گنجانده شود. هر چه در طبیعت اتفاق میافتد گزینه ی الهام بخشی برای زیبایی است.

open-floor-plan1

۱) فرم طبیعی زیبایی
طبیعت زیبا و شگفت انگیز الهام بخش است. هنرمندان معروف مانند ون گوگ و پیکاسو در آثار خود از جهان طبیعی الهام میگرفتند. بنابراین ما پگونه باید با دید یک هنرمند به طبیعت نگاه کنیم؟ و چگونه زیبایی طبیعت را وارد خانه ی خود کنیم؟؟
واقعا ساده است که یک لحظه بی سرو صدا بشینید و طبیعت اطراف را نگاه کنید. یک گل رز را در نظر بگیرید رنگ و بوی وخوشمزه ای داره. یک لایه رنگ محو مثل سایه دور اون رو احاطه کرده است که همین به تنهایی میتواند گزینه ی الهام بخشی برای رنگ آمیزی یک اتاق باشد. و یا به شاخه های بی ثمر که برجستگی و م و راست دارند نگاه کنید,رنگ قهوه ای آن میتواند گزینه ی مناسبی برای پارچه و مبلمان مردانه باشد. زیبایی جهان طبیعی اطراف ما در حال انتظار برای الهام بخشیدن به دکور خانه ی شماست.فقط نیاز دارید برای لحظه ای توقف کنید و این همه زیبایی را در نظر بگیرید سپس تکرارش کنید در خانه تان.

modern-living-room2

۲) کپی رنگ از طبیعت
همانطور که در بالا گفته شد سایه ی رنگی گل رز میتواند تم رنگی برای یک اتاق باشد. بیاید کمی عمیق تر به این موضوع نگاه کنیم. کجاها دیگه میتونیم در محیط طبیعی نشانه های رنگی پیدا کنیم؟؟آیا تا به حال به چرخه ی رنگ در طبیعت دقت کردید؟؟
طبیعت نیز به نظر میرسه علاقه ی زیادی به بازی با سایه رنگ ها دارد. یک درخت را ببینید که چگونه برگ های مسن تر نسبت به برگ های جدید عمق رنگی بیشتری دارند. به معنای واقعی کلمه طبیعت تراشه ای از رنگ است که انواع رنگ ها را برای انتخاب به ما نشان میدهد. حالا شما مایل به استفاده از چه رنگی به منظور آوردن طبیعت به داخل خانه هستید؟؟

orange-and-blue-color-mix

۳) طبیعت در داخل خانه
اجازه بدید فراتر از رنگها صحبت کنیم. آخرین باری که به طبیعت رفتید چه چیزهایی جمع آوری کردید؟؟ یا زمانی که از پیاده روی آمدید چه چیزهایی با خود به خانه آوردید؟؟ سنگ؟ برگ؟ شاخه یا بذرها؟؟
این ها بسیاری از راه هایی است که میتوانید فضای داخلی خونه ی خودتونو با عناصر طبیعی تزئین کنید. میتونید یک گلدان را پر از سنگ ریزه ها کنید وبا شاخه های پیچ خورده در میان سنگ ها جدول دوست داشتنی درست کنید.
برگ های رنگارنگ در امتداد جداول خیابان ها مخلوط با بذرها و یک شمع نیز گزینه ی مناسبی برای تزئین است. اگر شما ترجیح میدید یک راه ساده تری را انتخاب کنید ,شما میتونید چند برش بزرگ برگ های نخل را در یک گلدان شیشه ای زیبا قرار بدید همانطور که در تصویر زیر میبینید.

white-and-blue-kitchen

۴) طراحی تصادفی
یک دانه در خاک ممکنه رشد کنه و بیرون بزند ویا ممکن است در دل خاک پژمرده بشه و بمیرد. این بخشی از طبیعت تصادفی و بدون برنامه ریزی است. هیچ کس نمیداند این دانه سقوط میکند یا رشد خواهد کرد.
از این حالت طبیعت چگونه میتونیم یاد بگیریم؟؟ این سادست: قلب خود را دنبال کنید همه چی قرار نیست با برنامه ریزی که داشتید خوب پیش بره. پس گاهی با تغییر برنامه در میان کار ممکنه اوضاع بهتر بشه.

living-room

۵) برخی از طرح های طبیعت به خوبی برنامه ریزی شده و هدفمند است
مانند ساعت دقیق کشش ماه برای جزر و مد,طلوع آفتاب و بیدار شدن موجودات! همه ی این اتفاق های هدفمند و برنامه ریزی شده فقط به عنوان برخی از طرح های خانه ی ما باید باشد.
در حالی که هر اتفاقی جایگاهی در طراحی داخلی دارد. برخی چیزها باید برنامه ریزی شده باشد. مانند آشپزخانه . به عنوان مثال کوهلر (Kohler) موارد زیادی از راهنمایی و استراتژی برای طراحی آشپزخانه مشخص کرده که رعایت آنها ضروریست ( مانند مثلث کار )
بناراین هدفمندی برخی عناصر طبیعت میتونن در طراحی داخلی به ما کمک زیادی داشته باشند و از هرج و مرج و بهم ریختگی جلوگیری کنند.

modern-kitchen1

۶) چرخه تقلید طبیعت
بهار . تابستان. پاییز . زمستان. در حالی که تمام دنیا از این چرخه ی طبیعت لذت میبرند ارزش تقلید را دارد.
همواره باید در طول ماه های بهار و تابستان فضای داخلی خونه ی خودمان را روشن نگه داریم.با جمع کردن فرش های سنگین با پرز زیاد در مناطق گرم خونه از گرمای اون منطقه بکاهیم. و در طول پاییز و زمستان مله های سرد سال برای گرم کردن دکور خانه (مانند پتوهای مخمل خواب دار و فرش ها ) اقدام کنیم.

modern-den

۷) حتی چیزهای کوچک
از کوچکترین تنظیمات خاک,نقش و هدف در جهان طبیعی میتونیم برای هدف اشیا تزئینی استفاده کنیم.
این که آیا یک آینه ی اضافه در نزدیکی راه ورود جایی که ما میتونیم سر و وضع خودمون رو مرتب کنیم و یا یک گلدان در مرکز میز برای زیبایی مناسب هست یا نه؟ همه ی این گزینه ها در ارزیابی زیبایی تاثیر زیادی دارند.که آیا هر شی در مکان خود درست جایگذاری شده یا نه؟ نقش خود را به خوبی ایفا میکند یا نه؟
مطمئن شوید هر آیتم دکوری در منزلتان نقش خود را به خوبی ایفا میکند. در غیر این صورت وقت آن است که جای او را تغییر دهید.

stone-fireplace

۸) همیشه رشد و تغییر
مجموعه ای از درسهای با ارزش زندگی را میتوان از طبیعت بدست آورد. هافینگتون ( Huffington) معتقد است سه درس زندگی میتوانیم از طبیعت بیاموزیم, اما درس های طراحی داخلی بیش از حدی هستند که میتوانیم از طبیعت فراگیریم. طبیعت هرگز ثابت نیست همیشه در حال رشد و تغییر است. درخت ممکن است بمیرد ولی توسط یک نهال جوان جایگزین میشود. خانه ی ما نیز باید به دنبال الگوی رشد و تغییر باشد. آیا مبلمان ما پژمرده و قدیمی شده؟؟ اگر چنین است پس در فکر تجدید وخرید مبلمان جدید باشید.

modern-home2

۹) موانع کار در اطراف
فقط یک ریشه ی درخت در اطراف تخته سنگ ها رشد میکند تا به یک منبع آب برسد.
هر خانه دارای یک یا دو مانع است که ما باید مبتکر ابداع روش های پنهان کردن یا رفع این موانع باشیم. آیا یک دیوار بزرگ در خانه ی شماست که باعث تحمل بار ساختمان میشود و شما نمیتونید اونو تخریب کنید؟؟ فک کنید اون دیوار میتونه به یک اثر هنری تبدیل بشه و نمایش پرتره از اعضای خانوده بشود. و یا با یک آینه ی بزرگ دیوار را پنهان کنید وهمچنین منعکس کننده نور طبیعی هم میشود.

modern-room2

۱۰)تنوع زیست محیطی. تقلید طبیعت
طبیعت دارای تنووع رنگ های پر تکاپو,شکل و بافت گسترده و متفاوت است. ما نیاز به کپی از این تنوع در خانه ی خود داریم تا بتونیم به عنوان یک فضای خوب طراحی شده احساس کنیم.
طبیعت هم خسته کننده میشد اگر تماما قهوه ای و یا یک رنگ و بافت بود. با بکار گیری انواع رنگ,طرح وبافت های روشن و رنگارنگ زنده بودن را وارد خانه کنیم.

yellow-and-black-bedroom